تهران اندیشه فاز 4

کانکس سالن غذا خوری

کانکس لند طراح و سازنده انواع کانکس سالن غذا خوری شیک با قیمت کانکس مناسب، در طرح و رنگ و ابعاد سفارشی، ساخت سریع و تحویل فوری، ارسال به سراسر کشور.

اشتراک گذاری:

توضیحات

کانکس سالن غذا خوری

کانکس سالن غذا خوری یکی دیگر از محصولات پر طرفدار شرکت کانکس لند  و زیر مجموعه کانکس فروشگاهی است. بخشی از ساعات کاری در هر مجموعه و سازمانی اختصاص دارد به زمان صرف نهار و در مجموعه‌های ۲۴ ساعته، زمان صرف شام و صبحانه نیز به آن افزوده می‌شود. این کانکس محلی برای صرف غذای پرسنل و نیروهاست که برای این منظور طراحی گردیده است. در ادامه ویژگی‌ها، کاربرد و مزایای استفاده از آن را در مجموعه‌ها و سازمان‌ها مورد ارزیابی قرار داده، سپس به مشخصات فنی سالن غذا خوری شرکت کانکس لند پرداخته ایم.

مزایای کانکس سالن غذا خوری

از آنجایی که ساعات کاری برای هر مجموعه ای ارزشمند و تلاش می‌شود که به بهترین نحو با راندمان بالای کارکنان باشد. طبق مطالعات به دست آمده، بخش زیادی از زمان نیروهای کار و حتی دانشجویان صرف آماده سازی، صرف نهار و جمع نمودن ظروف آن می‌شد. که شرکت‌ها با احداث کانکس سالن غذا خوری و بنا نهادن آشپز خانه‌های مرکزی، تلاش در بهینه سازی زمان کارمندان خود نمودند. چرا که یک مهندس و متخصص ساعات کاری و دستمزدش بسیار بالاتر از این است که زمان خود را صرف مهیا نمودن غذا در محل کار خود کند.

در بسیاری از این مجموعه‌ها با روش‌های پیش‌ساخته و بدون نیاز به عملیات بنایی، سالن‌هایی تحت عنوان سالن غذا خوری احداث نمودند که در واقع یک سوله بزرگ برای مهیا نمودن غذای مورد نیاز پرسنل است. البته برخی دیگر نیز از ابتدا درون مجموعه خود پلان آن را دیده و با مصالح بنایی آن را ساخته و به بهره برداری رسانیده اند.

کاربرد کانکس سالن غذا خوری

این سازه‌ها در انواع مجموعه‌ها که دارای پرسنلی و یا حتی مراجعه کننده زیادی هستند کاربرد دارد که از جمله مهم‌ترین آنها شرکت‌های تولیدی، سازمان‌ها و اداره‌جات، دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها، پادگان‌های نظامی، نمایشگاه‌ها و سالن‌های اجتماعات همگی جز مواردی هستند، که در آنها یک سالن غذا خوری تعبیه می‌گردد.

برخی از آنها به صورت اختصاصی برای پرسنل و برخی دیگر به صورت عمومی برای مراجعه کنندگان است و در برخی موارد نیز با توجه به سلسله مراتب سازمانی ممکن است، کانکس سالن غذا خوری پرسنل از مهندسین و مدیران جدا باشد. کانکس های دیگری هم وجود دارند که کاربری آنها شباهت بسیاری به کانکس سالن غذا خوری دارد. مثل کانکس کترینگ سیار، کانکس آشپزخانه، کانکس کافی شاپ و …

مشخصات فنی

  • در یک نگاه کلی کانکس سالن غذا خوری همانگونه که از نامش مشخص است، یک سالن بزرگ با سقفی کمی بلندتر از اتاق‌های اداری است که در آن میزها و صندلی‌ها چیده شده و یک کانتر تحویل غذا نیز در آن وجود دارد. قسمت کانتر محل قرار گیری متصدی سالن است که از طریق یک درب یا دریچه به آشپزخانه اصلی متصل می‌گردد. غذا از این درب وارد و ظروف غذاهای صرف شده نیز از همانجا به دیگ شور خانه منتقل می‌گردد.
  • دو نکته اصلی در ساخت و مشخصات فنی این کانکس عبارتند از استفاده از مصالح کاملاً بهداشتی که می‌توانیم کف سازی با سرامیک و دیوارهای ساندویچ پانلی را در این مورد پیشنهاد دهیم.
  • و دیگری میزان نورگیری یا همان محل تعبیه پنجره ها است. درب کانکس سالن غذا خوری نیز به علت عمومی بودن این فضا می بایست از نوع دو لنگه بازشو بوده تا در ساعات پر تردد تداخلی بین وارد‌‌ شوندگان و کسانی که قصد خروج از سازه را دارند پیش نیاید.
  • بهتر است یک کانکس سرویس بهداشتی نیز در کنار این کانکس جهت شستشوی دستان قبل از صرف غذا تعبیه گردد.

کانکس سالن غذاخوری چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین ویژگی که باید در تمامی کانکس های سالن غذاخوری وجود داشته باشد:

  • گنجایش کافی برای تعداد مورد نیاز میز و صندلی به گونه ای که رفت و آمد میان آنها میسر بوده
  • نظافت و رعایت اصول بهداشتی در داخل کانکس سالن غذاخوری و مقاومت مصالح به کار رفته در برابر مواد شوینده
  • همچنین نور کافی که بهتر است با ایجاد پنجره های بزرگ از نور طبیعی بیشترین بهره را برده و در صورت میسر نبودن با نصب چراغ های مهتابی روشنایی مناسبی برای فضای داخلی آن می باشد.

مجوز کانکس سالن غذاخوری

برای قرار دادن این کانکس ها در سطح شهر نیاز به اخذ مجوز از سازمان بهداشت و شهرداری منطقه دارید که برای این منظور رعایت نکات بهداشتی و دارا بودن آیتم هایی موردنظر برای کانکس سالن غذاخوری ضروری است. شهرداری ها هم با توجه به پتانسیل موجود در هر منطقه و در جهت ایجاد جاذبه های گردشگری و ایجاد شادابی بیشتر در سطح شهر، فضاهای خاصی را برای این منظور در نظر گرفته اند که وجود این کانکس موجب تداخل در عملکرد خیابان ها و معابر نشود.

روش ساخت کانکس سالن غذاخوری

این سازه معمولاً به صورت اجرا در محل است. چرا که در اکثر موارد ابعاد آن بزرگ و قابل حمل نیست. ولی در برخی موارد نیز به دلیل الزامات موجود می توانیم دو تکه آن را نیز تولید و سپس به محل منتقل نماییم. که می بایست حتما  قیل از این کار طول مسیر را یک بازدید کارشناسانه کنیم. تا در موقع حمل کانکس سالن غذا خوری به مشکل بر نخوریم. زمان مورد نیاز برای اجرای این کانکس با اندازه متوسط حدود 25 تا 30 روز زمان نیاز دارد. تا تمامی بخش و متعلقات آن تجهیز گردد.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کانکس سالن غذا خوری”

محصولات مرتبط



درباره ما

شرکت کانکس لند در سال 1383 متشکل از تیم فنی مهندسی و کارشناسان فروش مجرب تولیدات خود را در زمینه کانکس و ساختمان پیش ساخته، کانکس ویلایی، ویلای پیش ساخته، کانکس مسکونی، کانکس اداری، کانکس فروشگاهی، کانکس چرخدار، کانکس نگهبانی, کانکس کارگاهی و کارگری، کانکس سرویس بهداشتی، کانکس دو قلو و چند قلو، کانکس دو طبقه، کانکس، کانکس کامپوزیت و انواع کانکس دست دوم ارائه می دهد.

شبکه های اجتماعی

Copyright © 2006 - 2023 conexland.com