تهران اندیشه فاز 4

کانکس کلین روم

کانکس لند طراح و سازنده انواع کانکس اتاق تمیز (کلین روم) با قیمت کانکس مناسب، در طرح و رنگ و ابعاد سفارشی، ساخت سریع و تحویل فوری، ارسال به سراسر کشور.

اشتراک گذاری:

توضیحات

کانکس کلین روم (اتاق تمیز)

کانکس کلین روم (اتاق تمیز) The History of Clean Room یکی دیگر از محصولات کانکس لند است که اولین بار در جهان به یک بیمارستان باز می گردد،  لُرد لیستر (Lord Lister) کسی بود که باکتری ها را باعث عفونت زخم های جراحی دانست و فهمید که پاک کردن محیط اتاق عمل از باکتری ها می تواند از این عفونت جلوگیری کند که این امر پایه ای برای اولین اتاق تمیز شد.

کانکس کلین روم چیست؟

کانکس کلین روم اصولاً به محیطی گفته می‌شود که جهت تولید یا تحقیقات علمی و صنعتی در آن فعالیت‌هایی صورت می‌گیرد و در این محیط مقدار آلایندهای زیست‌محیطی بسیار پایین‌تر از حد معمول فضای یک محیط بسته می‌باشد. آلاینده‌های معمول عبارتند از: گرد و غبار،میکروبهای معلق در فضا و بخار مایعات محیطی. بطور دقیق تر اتاق تمیز محیطی با آلایش کنترل شده ذرات معلق در فضاست که در هر متر مکعب آن تعداد معینی ذره موجود است. بطور مثال در ساختار تعریف شده در ISO ۹ برای اتاق‌های تمیز تعداد کمتر از ۳۵ میلیون ذره در هر متر مکعب تشریح شده‌ است.

اتاق تمیز یا کانکس کلین روم عبارتست از اتاقی كه در آن غلظت ذرات موجود در هوا كنترل شده باشد و به صورتي ساخته و به كار گرفته شود كه ورود، توليد و بقاي ذرات داخل اتاق حداقل باشد و همچنین ساير پارامترهاي مربوط مانند دما، رطوبت و فشار در صورت نياز در آن كنترل شود. اتاق تمیز می‌تواند فضای بسیار بزرگی باشد به‌ طوری‌که گاهی اوقات تمامی یک کارخانه با هزاران متر مربع مساحت می‌تواند در ساختمانهایی با فضای تعریف شده اتاق تمیز و زمین‌های پوشیده شده با کف پوش مخصوص این‌ گونه اتاق‌ها ساخته شده باشد.

کانکس کلین روم معمولاً برای تولید مواد نیمه رسانا مانند ژرمانیوم، سیلیکون یا برای تولید لوازم تکنولوژیک پزشکی و زمینه‌های دیگر که تولیدات مربوط به آن‌ها نیاز به محیطی کنترل شده دارند.

جریان هوای هدایت شده به داخل کانکس کلین روم  توسط دستگاه مخصوص تصفیه و فیلتر می‌شوند و همچنین هوای داخل محیط بطور دائم در چرخش و تصفیه مجدد قرار می‌گیرد و توسط دستگاه‌های تمیزکننده ذرات هوابرد با اثر بر ذرات بسیار ریز میکرونی (HEPA) یا (ULPA) پردازش می‌شوند تا ذرات ایجاد شده در محیط اتاق تمیز در فیلترها تله شوند.

کارکنان از اتاقهای تعویض لباس وارد کانکس کلین روم  می‌شوند و همواره از لباسهای مخصوص و پوشیده مانند کلاه و ماسک و دستکش و روپوش و کفش ویژه و… بسته به کلاس بندی استفاده می‌کنند. حتی وسایل کار و دستگاه‌های موجود در اتاق تمیز نیز به شکلی طراحی شده‌اند تا کمترین تعداد ذرات معلق در هوا از نتیجه کارشان حاصل شود. قابل توجه‌ است که اتاق تمیز محیط استریل نیست و الزاماً به دلیل تعداد کنترل شده ذرات معلق در هوای محیط، کانکس کلین روم نامیده می‌شود. این ذرات توسط دستگاه شمارنده این ذرات قابل اندازه‌ گیری هستند.

از نظر جریان هوا می‌توان اتاق‌های تمیز را به دو دسته کلی تقسیم نمود:

  • اتاق تمیز با جریان لامینار (یک سویه)
  • اتاق تمیز با جریان غیر لامینار (غیر یک سویه) انتخاب نوع جریان اتاق تمیز با توجه به کلاس اتاق تمیز و کاربرد اتاق تمیز مورد نظر صورت می‌گیرد. اتاق‌های تمیز با جریان لامینار یا یک سویه کلاس بالاتر و یا به عبارتی اتاق تمیز با درجه تمیزی بالاتری را فراهم می سازند. در نتیجه در صنایع حساس تر به آلودگی‌های ذره‌ای و میکروبی از این نوع اتاق تمیز استفاده می نمایند.

منظره بیرونی اتاق تمیز دانشگاه کاردیف

برخی اتاقهای تمیز دارای فشار مثبت هوا هستند و در این موارد در صورت وجود هرگونه درز و شیار در محیط اتاق تمیز به هوای بیرون، هوا از محیط اتاق تمیز خارج می‌شود و با این فشار مثبت هوا، از ورود هوای بیرون از این شیارها به داخل اتاق پیشگیری صورت می‌گیرد. برخی اتاقهای تمیز نیز به دستگاه‌های ویژه کنترل رطوبت هوا مجهز هستند که تلاش می‌کنند تا در موارد مورد نیاز رطوبت محیط را پایین نگه دارند. اتاقهای تمیز در هر رده بنا بر تعریف اولیه و مشخص باید دما، رطوبت، فشار، ذرات معلق را پایش کنند.

مواد تشکیل دهنده کانکس کلین روم

ساندویچ پانل دیواری, اتاق تمیز معمولا با دو شیوه متفاوت هم باد(Flush System) و غیر هم باد (Semi Flush System) طراحی و اجرا می شوند. برای ساخت اتاق تمیز نیاز به ساندویچ پانل های دیواری است.

دیوار که در سیستم های هم باد مورد استفاده است.  ضخامت این نوع پانل ۸۰ میلی متر بوده، ورقهای جداره دو طرف پانل از نوع گالوانیزه با ضخامت .۶ میلی متر بوده، پشت ورق ها با رنگ اپوکسی به ضخامت ۵ میکرون و رویه که در دو لایه، لایه اول با رنگ اپوکسی به ضخامت ۵ میکرون و لایه دوم با ضخامت ۲۰ میکرون با رنگ های پایه پلی استری به رنگ RAL 9002 یا رنگ های دیگر ارایه می شوند.

داخل جداره ساندویچ پانل از فوم پلی اورتان با دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب تزریق شده است. در جداره خارجی پانل ها، قفل هایCam Lock تعبیه گردیده است که در هنگام نصب در زمان قرار گرفتن دو پانل در کنار هم این قفل ها در یکدیگر قفل شده و باعث می گردد که دو پانل کاملاً به صورت هوابند در کنار هم قرار گیرند.

دیوار Pharma Panel که در اتاق های غیرهم باد (Semi  Flush System) مورد استقاده است به ضخامت های مختلف ۱۲۰، ۱۰۰، ۸۰، ۶۰، ۴۰ میلی متر قابل سفارش بوده که با توجه به وضعیت قرارگیری پانل در کنار جدار خارجی ساختمان با ضخامت ۶۰ و ۴۰ میلی متر و در قسمت های میانی ۸۰ و ۶۰ میلی متر پیشنهاد می گردد.

در این سیستم ضخامت ورق ها با ضخامت ۰/۶ میلیمتر بوده، پشت ورق ها با رنگ اپوکسی به ضخامت ۵ میکرون و و رویه که در دو لایه، لایه اول با رنگ اپوکسی به ضخامت ۵ میکرون و لایه دوم با ضخامت ۲۰ میکرون با رنگ های پایه پلی استری به رنگ RAL 9002 یا رنگ های دیگر بر اساس سفارش مشتری قابل تولید و ارائه می باشد. داخل جداره ساندویچ پانل از فوم پلی یورتان با دانسیته ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب تزریق شده است. اتصال در جداره پانل ها به صورت کام و زبانه (Command Grove) پیش بینی شده است.

  • ابعاد : طول ۳۰۰۰mm، عرض: ۱۲۰۰mm ضخامت: ۸mm
  • رنگ Ral 9016 : Ral 9002 و رنگ های منتخب طبق سفارش مشتریان محترم
  • لایه رویی : ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۶mm
  • لایه زیرین : ورق گالوانیزه به ضخامت ۰.۶mm
  • لایه میانی : فوم پلی اورتال سخت به دانسیته ۴۰±۲ kg/m3
  • شیوه اتصال : قفل camlock
  • جایگذاری لوله های تاسیساتی در لایه میانی جهت تسهیل در راه اندازی سیستم های تاسیساتی
  • ویژگی خاص : یک رو استیل دور و نیمه استیل تمام استیل
  • پنجره های Flush اتاق تمیز در هر دو سمت هم باد می باشند که در داخل دیوار با ضخامت ۸۰ میلی متر قرار می گیرد. شیشه های لامینت شده با ضخامت ۶ میلی متر در داخل فریم آلومینیومی و در هر دو سمت جای می گیرد.
  • سایزها به صورت مدولار تعبیه می شوند. رطوبت توسط سیلیکاژل جذب شده و رنگ فریم آلومینیومی با رنگ دیوارها همخوانی خواهد داشت.
  • پنجره های کانکس Semi Flush به دو صورت Rubber Gasket و Clips قابل تامین است.

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “کانکس کلین روم”

محصولات مرتبط



درباره ما

شرکت کانکس لند در سال 1383 متشکل از تیم فنی مهندسی و کارشناسان فروش مجرب تولیدات خود را در زمینه کانکس و ساختمان پیش ساخته، کانکس ویلایی، ویلای پیش ساخته، کانکس مسکونی، کانکس اداری، کانکس فروشگاهی، کانکس چرخدار، کانکس نگهبانی, کانکس کارگاهی و کارگری، کانکس سرویس بهداشتی، کانکس دو قلو و چند قلو، کانکس دو طبقه، کانکس، کانکس کامپوزیت و انواع کانکس دست دوم ارائه می دهد.

شبکه های اجتماعی

Copyright © 2006 - 2023 conexland.com